Turizm

Çarşı boş kaldı: Alanya'da turist var, gören yok!

Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) Yönetim Kurulu Üyesi Şükrü Cimrin, fiyat artışları nedeniyle turistlerin otelden çıkmadığını belirterek, yerel ekonomiye olan etkisine dikkat çekti.

Abone Ol

2024 yılının Ocak-Ağustos döneminde Türkiye’ye seyahat eden Rus turist sayısı geçen yıla göre yüzde 6’lık bir artış gösterdi. Ancak, otel dışına çıkma ve şehir merkezlerinde harcama yapma oranlarının düşmesi, turizm sektöründe dikkat çekici bir duruma işaret ediyor. Rusya Turizm Endüstrisi Birliği (RСТ) tarafından açıklanan verilere göre, Rus turistlerin Türkiye'de artan fiyatlar nedeniyle ‘her şey dahil’ ve ‘ultra her şey dahil’ sistemlerini tercih ettikleri ve otellerinden çıkmadıkları gözlemlendi.

RESTORAN VE MAĞAZA FİYATLARINDAKİ ARTIŞ OTEL DIŞINA ÇIKIŞI ZORLAŞTIRIYOR

Rusya Turizm Endüstrisi Birliği’nin (RСТ) açıkladığı verilere göre, Türkiye'deki restoran ve mağaza fiyatlarındaki yükseliş, Rus turistlerin tatillerini otel sınırları içinde geçirme eğilimini artırdı. ‘Her şey dahil’ sistemini seçen turistlerin otelden dışarıya çıkmaması, restoran, kafe ve alışveriş merkezlerindeki harcamaların azalmasına neden oldu. RСТ’nin raporuna göre, 2023 yılında her şey dahil paketi tercih eden Rus turistlerin oranı yüzde 68 iken, bu yıl bu oran yüzde 67'ye geriledi. 

TATİL FİYATLARI VE ENFLASYON TURİSTLERİ ZORLUYOR

Özellikle son iki yılda Türkiye’deki tatil maliyetlerindeki ciddi artış, turistlerin harcama alışkanlıklarını etkiledi. Rusya'nın turizm veri platformu Travelata.ru'nun sağladığı bilgilere göre, Türkiye’deki tatil maliyetleri geçen yıla göre yüzde 23 artarak ortalama 226 bin rubleye yükseldi. Bunun yanı sıra restoran fiyatlarının son iki yılda beş katına kadar yükselmesi, Rus turistlerin tatil harcamalarında kısıtlamaya gitmesine neden oldu. Özellikle et ve temel gıda ürünlerindeki fiyat artışları, turistleri otellerin sunduğu her şey dahil hizmetlerin dışına çıkmamaya yönlendiriyor.

CİMRİN: “FİYAT ARTIŞLARI TURİSTLERİN HARCAMA EĞİLİMLERİNİ ETKİLEDİ”

Rusya Turizm Endüstrisi Birliği'nin açıkladığı verileri, Türkiye ve Alanya ölçeğinde Alanya Posta Medya’ya değerlendiren Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) Yönetim Kurulu Üyesi Şükrü Cimrin, konuyla ilgili açıklamasında, “Turist sayısında geçen yıla göre yüzde 6'lık bir artış oldu. Ancak, her şey dahil sistemiyle konaklayan misafirlerin oranı yüzde 68'den yüzde 60'a düştü, yani neredeyse aynı seviyede kaldı. Her şey dahil misafirler de dahil olmak üzere, dışarıya çıkışlarda bir azalma görülüyor. Sezonun bu döneminde hem otel işletmecileri hem de turizm sektörü bu durumu yakından takip ediyor. Gerçekçi bir bakış açısıyla değerlendirirsek, fiyatların artmasıyla birlikte tatil ve tatil dışı harcamalar da yükseliyor. Bu durum, bütçelerini korumak isteyen turistlerin, önceden ödedikleri paket dışına çıkmak istememelerine neden oluyor ve dışarıdaki harcama eğilimlerini azaltıyor. Eğer dışarıdaki harcama kalemlerinin fiyatları düşmüş olsaydı, otel dışına çıkışlar da artardı. Ancak, tatil paketlerinin fiyatları arttıkça, restoranlar ve ulaşım gibi harcama kalemlerinin de fiyatları yükseldi. Bu nedenle misafirler, aldıkları hizmetlerden dışarı çıkmak istemiyorlar” ifadelerinde bulundu.-Alkın BİRİCİK