Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Başkanlığına Alanya ile Antalya Otoyolu'na ilişkin soru önergesi veren Saadet Partisi Antalya Milletvekili Şerafettn Kılıç, bu konuda soruların Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu tarafından yazılı olarak cevaplandırılmasını istedi. Kılıç, TBMM Başkanlığına verip, Uraloğlu'nun yanıtlamasını istediği 5 maddelik önergede şu ifadeler yer alıyor:

Antalya’mız; 3 milyona yaklaşan nüfusu ve sahip olduğu doğal ve tarihî güzellikleriyle cazibe merkezi olması sebebiyle her yıl kendi nüfusundan kat kat fazla yerleşik ve dönemsel misafiri ağırlamaya devam etmektedir. Hâl böyle olunca mevcut altyapı ve kara ulaşım yolları ihtiyaca cevap vermekte zorlanmaktadır. Özellikle Antalya’mızı doğu ilçelerine, Doğu Akdeniz’e, Güneydoğu’ya ve Ortadoğu’ya bağlayan tek yol olan D-400 karayolunun Alanya’ya kadar olan kesiminde çok ciddî yoğunluk görülmektedir. Bu durum zaman ve enerji kaybına sebep olmaktadır. Daha önce özellikle seçimlere yakın zamanda yapılacağı ilan edilen Antalya-Alanya Otoyolu’nun yapımına ne zaman başlanacağı merak edilmektedir. Bu bağlamda; bahse konu güzergâhta trafik yoğunluğunu azaltmak adına planlanan başka bir çalışma var mıdır? Otoyolun ihalesi 16 Aralık 2023 tarihinde yapılmasına rağmen yapım işi neden halen başlatılmamıştır? Otoyol ne zaman faal hale gelecektir? İhaleyi kazanan Limak AŞ niçin sessiz durmaktadır? Vatandaşlarımız bu yolu ücretli mi geçecektir? Ücretli olacaksa ise bedeli ne kadar olacaktır? Günlük araç geçiş garantisinin 45 bin araç olduğu doğru mudur? Geçiş garanti sayısı neye göre belirlenmiştir?." -Alkın BİRİCİK

Kaynak: Alkın BİRİCİK