Konya'da uzun süredir devam eden çevre yolu projesi, 2011 yılında başlatıldı ve 2014'te yapımına başlandı. Ancak verilen tarihler tutmayınca Konyalılar, vaatlerin yerine getirilmemesinden dolayı hayal kırıklığı yaşadı. 122 kilometrelik projenin, 10 yıl içinde sadece birinci etabı tamamlanabildi. 46 kilometrelik ikinci etabın ise 21 kilometreden biraz fazlası tamamlandı. Baykan, projenin en masraflı kısmının üçüncü etap olduğunu belirtti.

Milletvekili Kaya Alanya'da sanayi esnafını dinledi Milletvekili Kaya Alanya'da sanayi esnafını dinledi

2020 yılında tamamlanacağı söylenen proje, bu tarihten dört yıl sonra bile tam anlamıyla bitirilemedi. İlk etabı 22 kilometreden oluşan çevre yolu, 2020'de trafiğe açıldı. İkinci etap, Konya-Ereğli, Konya-Aksaray, Konya-Ankara ve Konya-Afyon yollarını bağlayan 46 kilometrelik bir bölümü kapsıyor.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Konya'da devam eden 12 ayrı karayolu projesinin toplam bedelinin 16,5 milyar lira olduğunu belirtti ve çevre yolu projesinin önemine değindi. Uraloğlu, projenin ikinci kısmının 2024 sonuna kadar tamamlanacağını ve trafiğe açılacağını ifade etti. 54 kilometrelik üçüncü kısmın çalışmalarının ise yatırım programına alınmasıyla başlayacağını açıkladı.

Projenin üçüncü etabı, diğer etaplara göre daha yüksek maliyetli. İlk iki etap için belirlenen proje bedeli 1 milyar 568 milyon 52 bin 761 lirayken, günümüz ekonomik koşulları göz önüne alındığında üçüncü etabın maliyeti çok daha yüksek olacak.

Projenin son durumu hakkında bilgi veren AK Parti Konya Milletvekili Mehmet Baykan, çevre yolunun 122 kilometre uzunluğunda olup, sadece şehir için değil, ülke ekonomisi için de büyük katkılar sağlayacağını belirtti. Baykan, ikinci kısmın 46 kilometre olduğunu ve çeşitli bağlantıları sağlayacağını söyledi. Ayrıca, 2024 yılında 750 milyon TL ödenekle 4,5 kilometre bölünmüş yol yapımı ve önceki yıllarda tamamlanan 11 kilometrelik üst yapı

eksikliklerinin giderileceğini ifade etti. Baykan, projenin 2025 yılı sonunda tamamlanmasının hedeflendiğini belirtti.

Baykan, Konya'nın lojistik dağıtım, turizm ve transit yolcu geçişinde önemli bir kavşak noktası olduğuna dikkat çekti. Çevre yolu projesinin sadece bölünmüş yoldan ibaret olmadığını, aynı zamanda viyadükler, demiryolu geçişleri ve köprülü kavşakları içerdiğini söyledi. Projenin, ülke ekonomisine büyük katkılar sağlayacak komplike bir yatırım olduğunu vurguladı.

Projenin en masraflı kısmı olan üçüncü etap, 54 kilometre uzunluğunda ve diğer etaplara göre daha yüksek maliyetli. İlk iki etabın maliyeti 1 milyar 568 milyon 52 bin 761 lira olarak belirlenmişken, üçüncü etabın maliyeti günümüz ekonomik koşulları göz önüne alındığında çok daha yüksek olacak.

Sonuç olarak, Konya Çevre Yolu projesinin 2025 yılı sonunda tamamlanması hedefleniyor. AK Parti Konya Milletvekili Mehmet Baykan, projenin tamamlanmasıyla Konya'nın lojistik, turizm ve transit yolcu geçişinde önemli bir konuma geleceğini belirtti.   -Haber Merkezi

Kaynak: Haber Merkezi