Bir İngiliz vatandaşı tarafından Türk vatandaşı bir misafir için satın alınan tatil paketi için fiyat farkı uygulanması ve faturaya "milliyet farkı" olarak yansıtılması tepkilere yol açtı. Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın müfettişler görevlendirmesi ve denetimler başlatmasıyla olay daha da büyüdü.

Küçük Otellerde Milliyet Farkı Yok

ANTOP Başkanı Alp Özel, küçük ve orta ölçekli otellerde milliyet farkı uygulamasının olmadığını vurgulayarak, "Bize gelen tepkiler Türk misafirlerimizden geliyor. Erken rezervasyon yapan birçok misafirimiz bu şekilde bizlere ulaştı. Biz de her milletten kişi için sabit fiyat uyguladığımızı ve aksiyon fiyatlarının da herkese eşit miktarda uygulandığını izahat vermeye başladık" dedi.

Bütün Pazarlarda Tek Fiyat Etiketi

ANTOP, bu durumu deklare etmek için farklı renklerde insanları ve milletleri simgeleyen ve üzerinde İngilizce ve Türkçe "Bütün pazarlarda tek fiyat" yazılı etiketler hazırladı. Etiketler dernek üyesi otellerin girişlerine asıldı ve web sitelerinde de yayınlandı.

Beş Yıldızlı Otellere Tepki

Özel, Antalya'daki beş yıldızlı otellerin sahilde kamu arazilerine inşa edildiğine dikkat çekerek, "Esasında 85 milyon her bir Türk vatandaşının yeri, hakkı var oralarda. Yani değil milliyet farkı almak, bu otellerde Türk vatandaşlarına daha uygun fiyatlarla satılması gerektiğini düşünüyorum" dedi.

Turizmin Devamı İçin Türk Müşteriler Önemli

Özel, turizmin devamı için Türk müşterilerin 12 ay boyunca önemli olduğunu belirterek, "Bu millet farkını destekleyen birtakım derneklerin yöneticileri de açıklamalarda bulundu. Çok yanlıştır, çok hatalıdır. Yapılan faturalama şekli hatalı olduğu gibi farklı fiyat uygulamak da hatalıdır. Türk vatandaşına bir ürünü pahalıya satmak doğru bir anlayış ve yaklaşım değildir" şeklinde konuştu.   -Haber Merkezi

Kaynak: Haber Merkezi