TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, Rus rublesinin değer kaybı ve ABD’nin Gazprombank’a yönelik yaptırımları kapsamında Union Pay kartını hedef almasının, Rus turistlerin Türkiye’ye olan ilgisini nasıl etkileyebileceği hakkında önemli açıklamalarda bulundu. Türkiye’nin en büyük turizm pazarlarından biri olan Rusya’dan gelen turist akışını artırmak için dikkat edilmesi gereken stratejilere işaret eden Bağlıkaya, özellikle fiyat politikalarının rekabetçi hale getirilmesinin önemine vurgu yaptı.
OTEL FİYATLARI DAHA CAZİP HALE GELMELİ
Bağlıkaya, Rusya pazarındaki kayıpları en aza indirmek adına otel fiyatlarının, rubledeki değer kaybını gözeterek daha cazip hale getirilmesi gerektiğini belirtti. Özellikle Mısır’ın yaz sezonunda Türkiye’ye göre çok daha uygun fiyatlarla rekabet ettiğine ve Dubai ile Katar gibi destinasyonların da Rus turistleri çekmek için aktif adımlar attığına dikkat çekti. Türkiye’nin de rakip ülkelerin fiyat politikalarını yakından takip ederek bu doğrultuda proaktif bir yaklaşım benimsemesi gerektiğini ifade etti.
SADECE RUSYA İÇİN DEĞİL, DİĞER PAZARLAR DA DÜŞÜNÜLMELİ
Ayrıca, Rusya’dan gelen turist akışının yüzde 90’ına hakim olan dört büyük tur operatörü ile TÜRSAB Incoming İhtisas Başkanlığı aracılığıyla sürekli temas halinde olduklarını belirten Bağlıkaya, bu iş birliğinin turizmde sürdürülebilir bir büyüme açısından önemli olduğunu söyledi. Rus turistler için fiyat avantajlarının yanı sıra uçak koltuk desteği gibi teşviklerin de artırılması gerektiğine değindi. Bağlıkaya, bu hassasiyetin yalnızca Rusya pazarı için değil, Türkiye’nin diğer tüm turizm pazarları için uygulanmasının gerekliliğini vurguladı. -Haber Merkezi