Hem Dünya’da hem de Türkiye’de turizm deninde ilk aklan gelen şehirlerden olan Antalya 2030 yılı için hem turizmde hem de ihracatta büyük hedefler peşinde. Ancak bu hedeflerin gerçekleşmesi için altyapı ve ulaşım sorunlarının çözülmesi büyük önem taşıyor. Konuyla ilgili önemli raporlar hazırlayan uzmanlar özellikle ulaşıma vurgu yaptı. Demiryolu maliyetinin karayolundan daha düşük olduğunu bu yüzden bu yönde yatırım yapılması gerektiğini belirten uzmanlar hem ticarette hem de turizmde büyük faydaların olacağını ifade etti. Ayrıca hazırlanan raporda Otoban projesinin gereksiz bunun yerine transit karayolunun daha avantajlı olduğunun altı çizildi. Alanya-Döşemealtı arası 400 milyon dolar maliyetli 200 kilometrelik transit karayolunun yapılmasıyla Antalya Havalimanına gelecek turistlerin kısa sürede gidecekleri noktalara ulaştırılacağı ifade edilen raporda, şöyle denildi: "Alanya-Döşemealtı 2x3 Şeritli Transit Karayolu Fonksiyonları -Manavgat Doğusunda yer alan turizm tesisleri için Antalya havaalanına özellikle yüksek sezonda gelen turistlerin kısa zamanda transfer edilmesini sağlar. Denizli-Burdur-Korkuteli-Bucak-Isparta ile Serik-Manavgat-Alanya istikametine karşılıklı geçişlerin, Gazi bulvarı ve Aksu karayoluna girmeden ulaşımını sağlar." -Haber Merkezi
Antalya ve Alanya ile ilgili çarpıcı açıklama: Otoban projesine aslında ihtiyaç yok mu?
Antalya ve Alanya’da herkesin merakla beklediği otoban projesiyle ilgili ilginç bir açıklama gündemde. Otoban projesinin gereksiz olduğu onun yerine Alanya-Döşemealtı Transit Karayolu ve Gazipaşa-Kepez Arası 10-12 Duraklı 170 Kilometre Hızlı Demiryolu projelerinin hem turizm için hem de diğer sektörler için daha faydalı olacağı vurgulandı.
Bunlar da ilginizi çekebilir