Alkaya, Temmuz ayının bölge turizmi için doluluk ve gelir açısından en önemli aylardan biri olduğunu, ancak bu yıl otellerin doluluk oranlarının beklentilerin altında kaldığını ifade etti. "Geçmişte otellerin maksimum kapasiteye ulaştığı bu ayda, bu yıl doluluk oranları %50-80 arasında değişti," dedi.

Doluluk oranlarının düşmesinin çeşitli sebepleri olduğunu belirten Alkaya, sorunun sadece fiyatlarla ilgili olmadığını vurguladı. "Belek bölgesindeki üst segment tesislerimiz, nitelikli mimarisi ve gelişmiş operasyon kabiliyeti ile başarılı hizmetler sunuyor. Bu hizmetlerin karşılığı olan doğru fiyatın talep edilmesi gerekiyor. Üst düzey hizmet isteyen turistler, bunun bedelini ödemeye hazır. Önemli olan, bu turistlere ulaşabilmek," şeklinde konuştu.

Antalya'ya yeni bir soluk getirdi: İşte şehir oteli Antalya'ya yeni bir soluk getirdi: İşte şehir oteli

Alkaya, fiyatları düşürerek doluluk oranlarını artırmanın yanlış olduğunu belirtti ve şu açıklamalarda bulundu: "Doluluk sağlamak için aşırı indirim yapmak, turizm sektörümüzün geleceği için büyük bir hata olacaktır. Artan işletme maliyetleri ve kur baskısı, bu stratejiyi neredeyse imkansız hale getiriyor. 'Nitelikli turizm' anlayışı ile doğru fiyatla nitelikli hizmet sunan turistlere ulaşmak zorundayız. Bu noktada, bölge olarak eksikliklerimizi tamamlayıp cazibemizi kalıcı olarak artırmalıyız."  -Haber Merkezi

Kaynak: Haber Merkezi