Son dakika satışlarıyla boş odaları doldurmak isteyen oteller, sosyal medyada reklamlarla müşterileri çekmeye çalışıyor. Bu indirimler, grup rezervasyonlarında daha da artabiliyor.

İNDİRİMLİ FİYATLAR
Hürriyet Gazetesi'nin haberine göre, Antalya Kemer’deki bir otelde her şey dahil 3 gece 4 gün konaklama bedeli 18 bin TL’den 12 bin 600 TL’ye düşerken, Marmaris Turunç’taki bir otelin ağustostaki 4 gece 2 kişilik fiyatı 46 bin TL’den 31 bin 400 TL’ye kadar indi.

DOLULUK ORANINA GÖRE İNDİRİM
TÜRSAB Başkanı Başdanışmanı Hamit Kuk, erken rezervasyon indirimlerinin ilgi gördüğünü, ancak bu indirimler sona erdiğinde satışların düştüğünü belirtti. "Temmuz ve ağustos en yüksek fiyatların olduğu dönem ama satışlar kötü gidiyor," diyen Kuk, bu nedenle indirimlerin tekrar başladığını ifade etti. Seyahat acenteleri otellerin doluluk durumuna göre indirim oranlarını belirliyor.

NASIL FAYDALANILIR?
Kuk’a göre, sosyal medyada görülen indirim reklamları genellikle seyahat acenteleri üzerinden yapılıyor. Vatandaşlar bu kampanyalardan yararlanmak için seyahat acentelerini arayarak bilgi alabilir ve rezervasyon yaptırabilirler. Grup rezervasyonlarında fiyatlar daha da düşebilir. Ayrıca, sosyal medyada görülen indirim reklamları üzerinden doğrudan oteli arayarak da bilgi sahibi olunabilir.

SINIRLI SÜRE İNDİRİMLER
Bu indirimler genellikle bir iki hafta ile sınırlı kalıyor. Ancak turizmciler, bu kampanyaların ilgi görmesi durumunda indirimlere ağustos ayında da devam edeceklerini belirtiyor.

SEZONU KURTARMAK ZOR
Hamit Kuk, yüksek enflasyon ve maliyetlerin konaklama ücretlerini artırdığını, ancak çoğu otelin sezona yüksek fiyatlarla başladığını belirtti. "Bu saatten sonra sezon ortasında yapılan indirimler sezonu kurtarmaz," diyen Kuk, otellerin önümüzdeki yıl daha tüketici dostu fiyatlarla piyasaya çıkmaları gerektiğini vurguladı.

İNDİRİMLERİN KISITLI SÜRESİ
Turizmciler, yüksek fiyatlardan oda satma umudunu korudukları için indirim sürelerini kısıtlı tutuyorlar. Kuk, indirimlerin ağustos ayında da devam etmesini bekliyor.

TURİZMCİNİN ZOR DURUMU
Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, turizmcilerin zarar etmek pahasına fiyatları düşürdüğünü söyledi. Bu yıl yapılan Avrupa Şampiyonası, Fransa’daki olimpiyatlar, turizm amaçlı kiralık evler ve yerli turistin alım gücündeki düşüş gibi faktörlerin doluluk oranlarını olumsuz etkilediğini belirten İşler, "Turizmci kâr etmeyi unuttu, ayakta kalmaya çalışıyor" dedi. İşler ayrıca, yüksek maliyetlerin turizmcilerin fiyatlarını yükseltmesine neden olduğunu ifade etti.  -Haber Merkezi

Kaynak: Haber Merkezi