Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) bünyesinde çalışan hava trafik kontrolörlerinin hak talepleri nedeniyle başlattıkları inisiyatif almadan çalışma (İAÇ) kararından en çok etkilenen şehirlerden biri olan Antalya, bu süreçte uçuş sayısında ve hızında ciddi düşüşler yaşadı. Hava Trafik Kontrolörleri ve Diğer Ulaştırma Çalışanları Sendikası (HTK-SEN) Yönetim Kurulu, protesto veya iş yavaşlatma eylemi olmadan sürdürdükleri hak arayışlarının bir parçası olarak İAÇ kararını 5 Ağustos 2024 tarihine kadar uzattıklarını duyurdu.

İAÇ kararı nedeniyle Antalya ve Sabiha Gökçen Havalimanları'nda uçuşlarda önemli yavaşlamalar meydana geldi. Günlük iniş sayısı ortalama 45 uçaktan 30'a düşerken, uçuş başına 7-8 dakikalık gecikmeler yaşandı. Bu gecikmelerin ekonomik maliyetinin oldukça yüksek olduğu belirtildi. Hava kontrolörlerinin özlük hakları ve çalışma koşullarında iyileştirme talepleri nedeniyle uçuş sayısındaki azalma ve rötarlar, Antalya'da havayolu şirketleri ve yolcular arasında gerilime neden oldu. AKP içindeki bazı çevreler, bu durumu "devlete şantaj" olarak nitelendirdi. Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın "Bu işi ivedilikle çözün, gereken neyse yapın, sorumluları hesaba çekin" talimatı üzerine Abdulkadir Uraloğlu ve Mehmet Nuri Ersoy Antalya'da toplantı düzenledi.

Alanya'da okullarda temizlik sorunu büyüyor: Ayaklandılar! Alanya'da okullarda temizlik sorunu büyüyor: Ayaklandılar!

Uraloğlu ve Ersoy, Antalya Valisi Hulusi Şahin, Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen ve ilgili katılımcılar ile Antalya İli Karayolu Yatırımları Değerlendirme Toplantısı'nı gerçekleştirdi. Toplantının ana gündem maddelerinden biri, Limak Şirketi'nin ucuz kredi bulamaması nedeniyle Antalya-Alanya Otoyolu projesine başlamamasıydı. 16 Aralık 2023 tarihinde yap-işlet-devret modeli ile gerçekleştirilen ihalede 76 milyar 698 milyon 550 bin 661 TL bedelle projeyi kazanan Limak İnşaat, henüz projeye başlamamıştı. Toplantıda, bu durumda Limak Şirketi'ne uygulanabilecek yaptırımlar değerlendirildi.   -Haber Merkezi

Kaynak: Haber Merkezi