Turizm

Alanya’nın güneşi sönüyor: Şimdi ne olacak?

Alanya’ya gelen misafirlerin sayısının azalması turizmcileri tedirgin ediyor. ALTİD Başkan Yardımcısı Mehmet Dahaoğlu misafirleri Alanya’ya çekmek ve kalıcı olmalarını sağlamak için yenilikçi çözümler aranması gerektiğini söyledi.

Abone Ol

2024 sezonuna yüksek hedefle başlayan Alanya geçen yılın aynı dönemine göre düşüş yaşadı. Yaşanan bu düşüş turizmcileri üzerken misafirler Avrupa’daki turizm destinasyonlarını tercih etmeye başladı. Alanya’daki turizmciler ise misafirleri Alanya’ya çekmek ve tesislerdeki dolulukları sağlamak için indirimlere gitmeye başladı. Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkan Yardımcısı Mehmet Dahaoğlu misafirlerin azalmasındaki nedenleri ve misafirleri çekmek için yapılması gerekenleri sıraladı. 
YENİLİKÇİLİK ŞART
Misafirleri Alanya’da tutmak için Havalimanı ve kara yolu bağlantılarının güçlendirilmesi gerektiğini vurgulayan Dahaoğlu,” Alanya gibi turistik bir bölgede misafir sayılarında yaşanan azalma, çeşitli ekonomik ve sektörel faktörlere bağlanabilir. Artan maliyetler, hedeflenen turist sayısına ulaşmayı zorlaştırmaktadır. Alanya’ya ulaşımı kolaylaştırmak, turistlerin bölgeyi tercih etme olasılığını artıracaktır. Havalimanı ve kara yolu bağlantılarının iyileştirilmesi, şehir içi ulaşımın kolaylaştırılması ve yeni turistik bölgelerin erişilebilir hale getirilmesi bu konuda önemli rol oynamaktadır. Geleneksel pazarların dışına çıkarak yeni ülkelerden turist çekmek için pazar araştırması yapılabilir.  Sadece 5 yıldızlı otel turizmine odaklanmak yerine, doğa turizmi, kültür turizmi, sağlık turizmi gibi alternatif turizm türleri geliştirilmelidir. Özellikle, lüks segment dışındaki misafirlere yönelik deneyim odaklı turizm fırsatları yaratılabilir. Misafirleri daha uzun süre kalmaya teşvik eden özel paketler ve indirimler sunmak, hem gelirleri artırabilir hem de turist sayısındaki azalmayı dengeleyebilir. Misafirlerin tatillerini unutulmaz kılmak için yerel kültürel etkinlikler, gastronomi turları, su sporları, doğa yürüyüşleri gibi aktiviteler sunulabilir.  Özellikle sosyal medya üzerinden etkili dijital pazarlama kampanyaları düzenlenerek, Alanya’nın cazibesi dünya çapında daha geniş kitlelere tanıtılabilir. Alanya’nın turizm hedeflerini gerçekleştirmek için bu adımlar uygulanabilir. Ayrıca, misafirlerin beklentilerini aşmak ve bölgenin cazibesini artırmak için sürekli yenilikçi çözümler aramak da önemlidir” dedi.   -Fatma Bedia UYAR