Son dönemde marketlerde sıkça görülen ve tüketicileri yanıltan peynir etiketleri, artık tarihe karışıyor. Bakanlık tarafından yapılan açıklamaya göre, "tulum", "örgü", "çeçil", "kaşar" gibi geleneksel peynir isimlerini kullanan ancak içeriği farklı olan ürünlerin satışı yasaklanacak.
Peki neden bu düzenleme?
Tüketicilerin, satın aldıkları peynirin gerçek içeriği hakkında doğru bilgiye sahip olmalarını sağlamak. Eritme peynirlerin geleneksel peynirlerle karıştırılmasını engellemek. Peynir sektöründe daha şeffaf bir ortam oluşturmak.
Yeni düzenlemeyle neler değişecek?
Artık geleneksel peynirlerin isimlerini kullanamayacak. Üzerinde "eritme peynir" ibaresi bulunacak. Peynir etiketlerindeki yazı büyüklükleri değişecek. Böylece tüketiciler, ürünün içeriğini daha kolay anlayabilecek. Muzlu, çilekli gibi aromalı ürünlerin isimlerinde de düzenleme olacak. Bu ürünlerin üzerinde "aromalı" ifadesinin kullanılması zorunlu hale gelecek.
Sektör temsilcileri düzenlemeyi destekliyor
Karma Grup Regülasyon ve Operasyon Direktörü Didem Altuntaş, yapılan bu düzenlemenin tüketiciyi korumaya yönelik önemli bir adım olduğunu belirtiyor. Altuntaş, "Bu düzenlemeyle tüketiciler, satın aldıkları ürünün ne olduğunu daha net bir şekilde anlayabilecekler ve yanıltıcı uygulamaların önüne geçilecek." diyor. -Haber Merkezi
Alanya'daki zincir marketlere yasak geldi: O ürünleri satamayacaklar
Tarım ve Orman Bakanlığı, tüketicileri yanıltıcı uygulamalardan korumak amacıyla marketlerde satılan peynirlere yönelik yeni bir düzenleme getirdi.
Kaynak: Haber Merkezi
Yorumlar
Trend Haberler
Alanya'da neler oluyor? Plajda her gün farklı olay
Alanya'da işler çığırından çıktı: Muhittin Böcek'i otobüse binmeye davet ettiler
Çelişkili otoyol projesi: Gecikmenin bedelini Alanya ve Antalya ödüyor!
Alanya, Antalya, Gazipaşa direniyor: Bu vandallık ne zaman bitecek?
İngiltere, Almanya ve Orta Asya... Alanya'ya bunun için geliyorlarmış!
Alanya'da kazanlar kaynıyor! Şimdiye kadar 7 bin ton sattılar