Mehmet Emine Öncü İlkokulu, bu yıl Yerli Malı Haftası etkinliklerini alışılmışın ötesine taşıyarak örnek bir projeye imza attı. Öğrenciler, öğretmenleriyle birlikte Alanya Toptancı Hali’nden aldıkları sebze ve meyvelerle okul bahçesinde bir pazar kurarak hem eğlenceli bir etkinlik gerçekleştirdi hem de geleceğe yönelik anlamlı bir amaç için gelir elde etti. Etkinliğin açılışını Alanya Milli Eğitim Şube Müdürlerinden Ercan Albay ve Okul Müdürü Bekir Budak yaptı. Etkinlik boyunca öğrencilerin enerjisi, velilerin ilgisi ve öğretmenlerin rehberliğiyle renkli anlar yaşandı.
OKUL BAHÇESİNDE HAYAT BULAN PAZAR
Okul bahçesinde kurulan pazarda portakal, mandalina, elma gibi taze meyveler sergilendi. Bunun yanı sıra, öğrenciler el işi çalışmalarını ve 7 ayrı bölgenin eşyalarını stantlarda sergileyerek pazarın çeşitliliğini artırdı. Velilerin katkılarıyla temin edilen ürünler, öğrencilerin elleriyle düzenlenerek adeta gerçek bir pazar atmosferi oluşturuldu. Çocuklar, pazar tezgahlarının başında hem ürünlerini tanıttılar hem de alışveriş yapanlarla iletişim kurarak satış deneyimi yaşadılar. Bu süreçte, öğrencilerin özgüvenlerinin arttığı, sorumluluk bilincinin pekiştiği ve takım çalışmasının önemini kavradıkları gözlemlendi.
ROBOTİK KODLAMA İÇİN BÜYÜK ADIM
Pazardan elde edilen gelirin okulun robotik kodlama derslerinde kullanılacak materyaller için harcanacağı öğrenildi. Robotik kodlama materyallerine yapılacak bu yatırım sayesinde öğrencilerin analitik düşünme, problem çözme ve yaratıcılık gibi yeteneklerini geliştirecek eğitimlere Oğuz Şatır öğretmenle birlikte erişim sağlaması hedefleniyor. Veliler, bu projenin öğrencilerin geleceği için büyük bir adım olduğunun altını çizdi. Etkinlik, hem okul yönetimi hem de veliler tarafından büyük bir başarı olarak değerlendirilirken, öğrenciler için unutulmaz bir anı olarak hafızalarda yer etti. Mehmet Emine Öncü İlkokulu, bu projesiyle Yerli Malı Haftası’nı geleceğe uzanan bir köprü haline getirdi.
KOMPOSTLA DOĞAYA KATKI
Pazar etkinliği sırasında artan meyve ve sebze kabukları öğrenciler tarafından özenle bir alanda toplandı. Ardından açılan bir çukurda toprakla karıştırılarak gömüldü. Bu basit ama etkili yöntemle kompost gübre elde edilmesi hedeflendi. Okul yönetimi, bu gübrelerin ilerleyen dönemde yapılacak bir başka çevre etkinliğinde değerlendirileceğini açıkladı. Bu çalışmayla öğrenciler hem çevre bilincini pekiştirdi hem de organik atıkların geri dönüşümüne katkıda bulundu. -Alkın BİRİCİK