Türkiye’nin yaz turizmi alanındaki önemli merkezlerinin başında gelen Alanya, İngiltere’nin başkenti Londra’da düzenlenen World Travel Market Londra (WTM London) Fuarı’nda tanıtılacak.  Fuarda Alanya Kaymakamı Fatih Ürkmezer, Alanya Belediyesi, ALTSO, ALTİD, ALTAV ve onlarca turizm temsilcisi aktif görev alabilmek ve Alanya’nın tanıtımı için atak hazırlığı yapıyor. Fuarda dünya genelinden onlarca turizmci ile buluşularak işbirliğini arttırmak ve kentin tanıtımı ile dört koldan çalışma yapılacak.

İNGİLİZ PAZARININ RADARINDAYIZ

Alanyalı turizmciler, özellikle son yıllarda İngiliz pazarının ilçemize olan ilgisinin ardından, bu pazara yönelik çalışmalarını sıklaştırdı. Konuya ilişkin konuşan Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD)  Başkanı Burhan Sili, “İngiltere pazarı son yıllarda, özellikle de son üç yılda, pandemi sonrası çok hızlı gelişen bir pazar. Uzun yıllar boyunca ağırlıklı olarak Ege Bölgesi’ne talep gösteren bu pazar, son yıllarda Akdeniz bölgesine de  talep göstermekte ve bu  sene Eylül sonu  itibari ile bölgeye talep gösteren pazarlar sıralamasında 1 milyon 300 bin kişiyle üçüncü sıraya  yerleşmiş durumda. Bu anlamda değerlendirdiğimizde, Alanyamıza da yoğun bir talep söz konusudur ve görünen o ki bu talep artarak devam edecek” dedi.

“VERDİĞİMİZ KALİTELİ HİZMET İLGİ ÇEKİYOR”

“Alanyamızda turizm ile şehir hayatı ve eğlence imkanlarının iç içe olması, İngiliz misafirlerin özellikle tercih ettiği bir durum” şeklinde konuşan Sili, “Ayrıca vermiş olduğumuz hizmetler ve buna bağlı fiyat dengesi, özellikle ailelerin Alanya'ya yüksek oranda talep göstermesinde etkili olmaktadır. Bu nedenlerle, İngiltere'de düzenlenen fuara ekip olarak katılma ve iş birliklerini artırma kararı aldık. Diğer yandan, bölgemizin havalimanı olan Alanya-Gazipaşa havalimanına da talebin artması noktasında ve İngiliz pazarından da uçakların inmesi için görüşmelerimizi sürdürüyoruz” şeklinde konuştu.
ALTAV Basın Sözcüsü Alper Gencelli, “WTM Londra’da yapacağımız görüşmeler kapsamında, spor turizminin geleceği üzerine lider acentelerden biri olan Nielson Travel ile Alanya ilk kez bağlantı kuracak. Bölgemizde mevcut turizm hacmini artırmak kadar, Alanya’ya daha önce gelmemiş, ancak büyüme potansiyeli arayan acentelerle temas kurmayı da çok önemsiyoruz. Bu tür bağlantılar, spor turizmi gibi niş alanlarda Alanya’nın marka değerini yükseltmemiz için önemli bir adım. Kendi uçaklarıyla İngiltere’den Antalya bölgesine yolcu taşıyan önemli havayolu firmalarından EasyJet ile kritik bir görüşme gerçekleştireceğiz. Bu görüşme, İngiltere’den bölgemize gelen turist sayısını artırma ve yeni pazarlara açılma stratejimizin bir parçası olarak öne çıkıyor.

“İNGİLTERE PAZARINDAKİ ETKİNLİĞİMİZİ ARTTIRACAĞIZ”

TUI’nin Alanya kapasitesi belirli bir seviyeye ulaşmış durumda. TUI ile İngiltere pazarının genel durumu ve genişleme fırsatları üzerine bir görüşme yapacağız. İngiltere’den bölgemize daha fazla turist çekmek ve sezon süresini uzatmak için bu gibi stratejik iş birlikleri büyük önem taşıyor. WTM Londra’da ayrıca Love Holidays, Jet2 ve İngiltere pazarına yönelik diğer önemli turizm acenteleriyle de toplantılar yapacağız. Bu görüşmeler, İngiltere pazarındaki etkinliğimizi artırmak ve turist akışına süreklilik kazandırmak için önemli bir fırsat yaratacak.

“DİREKT İNİŞLERİN ETKİSİ ÇOK BÜYÜK”

İngiltere pazarındaki artan ilginin başlıca sebebi, low-cost havayolu firmaları olan EasyJet, Jet2 gibi şirketlerin Antalya Havalimanı’na birçok bölgeden direkt iniş yapmalarıdır. Aynı zamanda, Corendon ve Sun Express gibi şirketler de İngiltere pazarına yönelik uçuşlarını artırdı. Uçuş imkanlarının artmasıyla birlikte bölgemize olan talep de artıyor, çünkü Antalya ve çevresinde her bütçeye uygun, 10 Euro’dan 150 Euro’ya kadar otel seçenekleri sunuluyor. Bu durum, tur operatörleri için geniş bir satış yelpazesi ve esneklik sağlamaktadır. Alanya Turizm Tanıtma Vakfı (ALTAV) olarak İngiltere pazarında kış turizmine de büyük önem veriyoruz. Amacımız, bu charter firmalarını Alanya-Gazipaşa Havalimanı’na (GZP) iniş yapmaya teşvik ederek, bölgedeki turizm faaliyetlerini yıl geneline yaymak. Bu tür girişimlerle, Alanya’nın turizm sezonunu uzatmayı ve kış döneminde İngiltere pazarında güçlü bir konum elde etmeyi hedefliyoruz.”   -Alkın BİRİCİK

Muhabir: Alkın BİRİCİK