Ekonomi

60 milyonluk liralık icra: Antalya'da kendi kapandı, olan müşterilerine oldu!

Abone Ol

Antalya'da 13 yıl boyunca Lara ve Konyaaltı'nda hizmet veren ve iki ay önce kapılarını kapatan Vals Sanat Merkezi'nin, son 4-5 yılda kayıt yaptıran kursiyerler hakkında icra takibi başlattığı öğrenildi. Bu durumla karşılaşan müşteriler, merkezin avukatları tarafından icra işlemlerine tabi tutulduklarını iddia ederek, Antalya Cumhuriyet Başsavcılığı'na suç duyurusunda bulundular. Adliye önünde yapılan açıklamada, merkez kapandıktan sonra, son 4-5 yılda kayıt yaptırmış tüm kursiyerler hakkında icra takibi başlatıldığı, bu yolla haksız kazanç sağlanmaya çalışıldığı ifade edildi.

MAĞDURLARIN SAYISI 800'Ü AŞTI

Sanat merkezinin kapanmadan önce indirimli kampanyalar sunarak, güncel kurs öğrencilerinden ve velilerden peşin para topladığı belirtildi. Mağdurların sayısının 800'ü aştığı, ancak WhatsApp grubunda şu anda 180'den fazla kişinin yer aldığı ve bu durumdan haberi olmayan birçok mağdurun olduğu tahmin ediliyor. Vals Sanat Merkezi'nin, Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) adını kullanarak yanıltıcı bilgi ve belgelerle sözleşmeye benzer belgeler imzalattığı ve bu belgeleri kullanarak geçmiş kursiyerlerden icra yoluyla haksız para talep ettiği iddia edildi. Mağdurlar, velilerin çocuklarını 5 yıl gibi uzun bir süre boyunca bir hobi kursuna taahhüt etmelerinin mantıksız olduğunu belirtti ve kurumun birçok kişiden para topladıktan sonra ofisi kapatarak herkese aynı anda icra takibi başlatmasına şaşırdıklarını dile getirdi.

50 KİŞİ SUÇ DUYURUSUNDA BULUNDU

Şu ana kadar 50 mağdurun Vals Sanat Merkezi yetkilileri hakkında suç duyurusunda bulunduğu ve önümüzdeki günlerde en az 100 kursiyerin daha suç duyurusunda bulunacağı bildirildi. Mağdurlar, bu durumu kamuoyuna duyurarak, özellikle henüz haberi olmayan kursiyerlerin yasal itirazlarını zamanında yapabilmelerini sağlamayı amaçlıyor.

TÜKETİCİ KONFEDERASYONU DA DEVREDE

Tüketici Konfederasyonu Genel Başkan Vekili İbrahim Güllü, 800'e yakın mağdurun bulunduğunu belirterek, Antalya'da faaliyet gösteren bu sanat merkezinin kapandığını ve peşin ödeme yapmış birçok tüketicinin eğitim hizmeti alamadığı için mağdur olduğunu söyledi. Güllü, firmanın imzalanan sözleşmelere dayanarak 800 tüketiciye yönelik icra takibi başlattığını, ancak bu icra takiplerinin haksız olduğu görüşünde olduklarını dile getirdi. Ayrıca, tüketicilerin gelen icra kağıtlarına 7 gün içinde itiraz etmeleri gerektiğini vurguladı.

MAĞDUR AVUKATIN AÇIKLAMASI

Mağdurlar arasında yer alan avukat Büşra Çimen, mart ayında şan dersi almak için Konyaaltı'ndaki kursa başladığını ve 6 aylık paket satın alarak peşin ödeme yaptığını, ancak kursun kapanmasıyla mağdur olduğunu anlattı. Çimen, firmanın icra takibi başlattığını ve kendisinden 50 bin TL üzerinde cayma bedeli talep edildiğini belirtti. Ayrıca, abonelik sözleşmelerinin 1 yıldan uzun süreli vade ile yapılamayacağını ve bu tür sözleşmelerin geçersiz hale geldiğini söyledi.

Sanat merkezi yetkilileri ise icra işlemi ve suç duyuruları hakkında herhangi bir açıklama yapmadı.  -Haber Merkezi