1 yanlışın 3 doğruyu götürmesi...

Abone Ol

Turizm ilginç bir sektör..
İnsanlara hayal satarsınız.. Tatile çıkanlar bulundukları yerden çıkana kadar aldıkları bu tatilin hayalini kurarlar.
Ne kadar ödediklerinden ziyade ne aldıkları ile ilgilidirler. Gelmeden ülke, bölge ve tesis hakkında araştırmalar yaparlar. Bölgeye ve tesise ulaşana kadar bu kurdukları hayalller şekillenir, çeşitlenir. . Ulaşımdan konaklamasına belkide tüm yıl hayalini kurduğu ve satın aldığı hizmetin tamamını almak ister..
Sektör yapısı gereği ürettiği hizmeti sunar. İnsan odaklı ürün sunumu ön plandadır. Bu anlamda hizmet hatalarının tamamen yok edilmesi ve memnuniyetsizlik yaratan durumlarla karşılaşılması süpriz olmaz.
Yine yapılan araştırmalar verilen hizmetten memnun ayrılanlardan 1 kişinin bunu belirttiği halde bu oranın şikayeti olanlarda 7 kişiye çıktığını göstermektedir.
Özellikle günümüzde sosyal medya aracılığı ile bu geri dönüşler etkisi ve ulaştığı kitle açısından önemli hale gelmektedir.
Burada önemli olan sorunla karşılaşılmasından ziyade bunun nasıl çözüldüğü ile ilgilidir.
Sektörün dinamik yapısı ve sürekli değişkenlik göstermesi, beklentilerin bölge ile ilgili artması, yaşanılan sorunların hafızalarda daha fazla kalması konunun ne kadar hassas olabileceğinin göstergesidir.
Özellikle Pandeminin yarattığı bir ortamda sektörün duracak noktaya gelmesi, "yokluğunun hem ekonomik hemde sosyal anlamda ne anlama geldiği" yaşayarak elde ettiğimiz bir tecrübedir.
Bütün bu olumsuzluklara rağmen sınırılıda olsa bir hareketin sağlanmaya çalışıldığı bu günlerde,
Perge antik şehrinde tamda grupların girişinde yaşanan kargaşa,
Yine tarihi bir kalemizde güvenlik görevlisinin içerideki gruba kontrolsüz ve yakışıksız davranışları,
Gelen misafirin yaşadığı rahatsızlığın çözümünün nedenlerinin dikkatlice araştırılması yerine farklı ve hoş olmayan yolların seçilmesi,
……
Aslında sayısını çoğaltabileceğimiz bu örneklerin yaşanan zor şartlara rağmen misafir kabul etmeye çalışılan bölge ve tesislerde halen öğrenmemiz gereken şeylerin olduğunu gösteriyor.
Hep dile getirdiğimiz gibi "en etkili tanıtım yerinde yapılan tanıtımdır "..
Misafir burada yaşadıklarını ve gördüklerini beraberinde götürür..
Turizmde, bildiğimiz klasik sınavların aksine "1 yanlış 3 doğruyu götürür.."
Hatta bazen fazlasını...